פורטל "משלבים ומשתלבים"
תוכנית 'משלבים ומשתלבים' משלבת מורים מהחברה הערבית בבתי ספר עבריים. התוכנית ממלאת צורך בתעסוקה למורים מהחברה הערבית, עוזרת למנהלי ומנהלות בתי ספר לאתר צוות הוראה איכותי, ויוצרת מפגש משמעותי בין מורים ערבים לתלמידים יהודים ובכך מחזקת את המרקם החברתי והרבגוניות בבית הספר ובחברה.
התכנית פועלת בשיתוף מכון מרחבים, משרד החינוך והמשרד לשוויון חברתי
נותני החסות שלנו:



מה אנשים אומרים




- רב-גוניות בחדר המורים: "משלבים ומשתלבים"
"המסגרת של התוכנית מעניקה לנו המורים קהילה תומכת. בנוסף לליווי של צוות התוכנית, הוקמה גם קבוצת ווטסאפ של מורי התוכנית ברחבי הארץ. אנו משתפים רעיונות וחוויות ומתייעצים, למשל עכשיו שיתפנו על פעילויות שאנו עושים סביב החגים."
סג'א ותד




- רב-גוניות בחדר המורים: "משלבים ומשתלבים"
"ככל שהצוות מגוון יותר הוא מגביר את היכולות המשותפות של כולנו – הצוות והתלמידים כאחד – להגיע לביצועים לימודיים מרשימים ולחוסן חברתי ולכידות חברתית. הערך המוסף שמביא צוות ההוראה הערבי הוא אדיר."
נועם גבע




- רב-גוניות בחדר המורים: "משלבים ומשתלבים"
"זאת השנה השניה שלי בבית ספר בחברה היהודית, היו לי במשך השנה המון רגעים שנגעו לי בלב. הצוות שלי הוא צוות מהמם, אנחנו תמיד נמצאות אחת למען השניה. אני זוכרת שבחג החנוכה הזמינה אותי הרכזת לארוחת חג אצלה בבית. הלכתי ביחד עם הבנות שלי, ישבנו ושרנו, הדלקנו נרות ונהנינו ביחד, היה ערב שלא אשכח בחיים."
מרוה חלאילה




- רב-גוניות בחדר המורים: "משלבים ומשתלבים"
"כשאני חושבת על סיפור הצלחה בבית הספר אני נזכרת במדריכה שלי מטעם מכון מרחבים – סמאח. נכון שבית הספר שלי מהמם, המנהלת שלי היא הכי טובה שיש, כולם עוזרים אחד לשני – תומכים ומגבים אותי, אבל מה שבאמת נתן לי את הדחיפה ועזר לי להשתלב בבית הספר היה המפגש עם המדריכה שלי. הייתי אמאני השקטה שתמיד יושבת בצד אבל מאז הליווי שקיבלתי ממכון מרחבים גיליתי שבתוכי אישה חזקה ויוזמת."
אמאני חלאילה




- רב-גוניות בחדר המורים: "משלבים ומשתלבים"
"בבית הספר בו אני מלמדת במשך שנתיים זכיתי בהערכה, הוקרה וכבוד מההורים, התלמידים, הצוות וההנהלה. אני מנסה בכל דרך אפשרית לעזור לתלמידים ולהיות תמיד שם בשבילם, וגם לקדם את לימוד השפה האנגלית בבית הספר"
לינה גנאים




- רב-גוניות בחדר המורים: "משלבים ומשתלבים"
"אני מתחילה כל שיעור מחשבים בחידה שמצריכה חשיבה יצירתית. הגענו למצב שבו התלמידים ממש מחכים לשיעורי המחשבים. קיבלתי המון מחמאות מכולם, אבל הכי חשוב, אני רואה את החיוך והברק בעיני התלמידים. זה נותן לי הרגשה של סיפוק וגאווה ומחזק לי את הרצון להשקיע עוד יותר."